onsdag 26 november 2014

Tävlingar 2014

Senast inskickade till flugfiske-febers sista tävling för året, denna gång under temat "variant på en klassiker". Blev en variant på Bauers klassiska grön/guld till gäddkategorin, en korsning mellan Mickey Finn och Thunder Creek i kustkategorin, en variant på Bloody Mary i Lax/havsöringskategorin och en guldribbad haröra i kläckarutförande till öring/harr/regnbåge kategorin.
 Håller tummarna inför nästa nummer...

Lite tävlingshistorik under 2014


Det gick bra under årets flugbindartävlingar. Jag inväntar ett sista resultat från den senaste tävlingen fortfarande, men jag känner mig nöjd och glad hur som helst. 

Det är bara en svensk tävling som jag har skickat in till i år, och det är flugfiske-febers flugbindartävlingar. Där står sig Markus Hoffman bra enligt min mening, han är skicklig och är en bra inspirationskälla. 

Nu är det bara att ladda inför nästa års tävlingar.


8e plats i nymf-kategorin

5a i kategorin "realistic fly". Markus Hoffman 3a!

4a i denna slovenska tävlingen

Vann gäddkategorin i #2 av flugfiske-febers tävling




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar