tisdag 25 november 2014

Flugbindning enligt mig

Hörnan


Här tänker jag lägga upp lite bilder och text som jag vill dela med mig av från mitt flugbindande. Det är ingen revolutionerande blogg inom det området på något sett,utan jag ser det mer som en kanal där dom som är intresserade får ta del utav det jag gör och har lärt mig genom åren.

Jag har bundit flugor i ca 16 år nu till och från, och på dom senaste åren så har det blivit mer och mer.

Jag försöker att bilda flugor i alla kategorier, allt från traditionella öringflugor till gädd- och saltvattenflugor. Även en del flugor för lite mer udda arter som till exempel Torsk och Makrill.

Som bilden ovan visar så håller jag ingen slavisk ordning i det jag gör, utan det är oftare stökigt än välstädat. En del säger ju att ett rörigt skrivbord tyder på att användaren har det stökigt i huvudet, men hur är det då med ett tomt skrivbord?

Jag är med i en del flugbindningstävlingar ibland då tillfälle ges, vilket jag gör bara för att se hur jag står mig. Jag lägger ingen prestige i det, utan ser det som en kul grej. Jag är givetvis stolt om det går bra och jag kommer förmodligen att dela med mig av nån länk eller bild här ibland.

Fokuset för den här bloggen kommer att vara flugbindning och inte så mycket annat, kanske några fiskebilder och en del historier som har med en specifik fluga att göra, som en förklaring.

Jag hoppas att jag kommer att kunna hålla denna blogg uppdaterad och att det ger något att kika på den då och då.



Mvh
Robin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar